سماكيــن الشــرق اون لايــن
عزيزى الزائر يرجى التكرم بالدخول اذا كنت عضو معنا او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب فى الانضمام الى اسرة المنتدى ..

شيىء جميل جدا ان يكون لبلدك موقع على الانترنت والاجمل منه ان كل شباب البلد يشاركو فيه

نتشرف بانضمامك معنا

مع تحيات ادارة المنتدى
عزيزى الزائر يرجى التكرم بالدخول اذا كنت عضو معنا او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب فى الانضمام الى اسرة المنتدى ..

شيىء جميل جدا ان يكون لبلدك موقع على الانترنت والاجمل منه ان كل شباب البلد يشاركو فيه

نتشرف بانضمامك معنا

مع تحيات ادارة المنتدى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

بوابة سماكين الشرق الاولى على الانترنت

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ميلودي
مشرفة سوبر
مشرفة سوبر
ميلودي

انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟ Empty
مُساهمةموضوع: انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟   انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟ Emptyالإثنين مايو 24, 2010 8:23 pm

انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟ Icon_study مش عارفه ده تقصير مني ولا ايه بس انا اول مره اعرف مين هو سيدنا شيث عليه السلام واللي مايعرفوش هي دي قصته
لما مات آدم عليه السلام قام بأعباء الأمر بعده ولده شيث عليه السلام وكان نبياً. ومعنى شيث: هبة الله، وسمياه بذلك لأنهما رزقاه بعد أن قُتِلَ هابيل. فلما حانت وفاته أوصى إلى أبنه أنوش فقام بالأمر بعده، ثم بعده ولده قينن ثم من بعده ابنه مهلاييل - وهو الذي يزعم الأعاجم من الفرس أنه ملك الأقاليم السبعة، وأنه أول من قطع الأشجار، وبنى المدائن والحصون الكبار، وأنه هو الذي بنى مدينة بابل ومدينة السوس الأقصى وأنه قهر إبليس وجنوده وشردهم عن الأرض إلى أطرافها وشعاب جبالها وأنه قتل خلقاً من مردة الجن والغيلان، وكان له تاج عظيم، وكان يخطب الناس ودامت دولته أربعين سنة.

فلما مات قام بالأمر بعده ولده يرد فلما حضرته الوفاة أوصى إلى ولده خنوخ، وهو إدريس عليه السلام على المشهور.
Eagle 1
المجلس الاعلى للقوات المسلحة
المجلس الاعلى للقوات المسلحة
Eagle 1

مُساهمةموضوع: رد: انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟   انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟ Emptyالإثنين مايو 24, 2010 8:32 pm

مكنتش اعرف

معلومة جديدة

شكراااااااااااااااااااا
https://samakinonline.alafdal.net
Miss Ganna
شخصية هامة
شخصية هامة
Miss Ganna

مُساهمةموضوع: رد: انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟   انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟ Emptyالإثنين مايو 24, 2010 9:05 pm

ولا انا والله

اول مرة اسمع الاسم ده

شكرا على المعلومة ميلودى
ميلودي
مشرفة سوبر
مشرفة سوبر
ميلودي

مُساهمةموضوع: رد: انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟   انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟ Emptyالإثنين مايو 24, 2010 10:37 pm

الحمد لله متلعطتش لوحدي مش عارفه

انا ماكنتش اعرف............. وانت..؟شوف نفسك عارف ولا لأ.....؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-